sofiasresa

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2013

Nu kom helgen igen !

Av Sofia - 30 augusti 2013 23:06

  Idag startar dagen med en power walk på 1 timme. Sedan var det dax att snabba sig till jobbet, kollegan blev sjuk men det ordnade sig. Planering stod på schemat så det gick ju bra vi hann med en hel del.


När jag kom hem var det ett stort kuvert som låg på golvet det jag väntat på från Luleå Universitet då har man fått kursbevis och blev så    


sedan ut och handla, tvätta, städa, laga mat.................  Jag gjorde lax i spenatbädd mycket gott.


Recept: Häll lite olivolja i kastrullen lägg i en hackad gul lök och fräs till den blir mjuk, lägg i en klyfta vitlök,lägg i en påse fryst bladspenat låt det puttra svag värme till spenaten är mjuk. lite salt, peppar, och chiliflarn. Häll i en halv burk creme fraiche och blanda lägg i resten av creme frachen. Häll upp blandningen på en ugnfast form lägg på laxfilén salta lite på filén... lägg på skivade tomater, purjolök och dill. Serveras med ris el bara sallad.


Lägg in det i mitten av ugnen på 175 grader låt den vara i ugnen ca 20 min.

  Smaklig Måltid !

Nu är det läggdax till go musik// Godnatt




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 8 september 2013 21:08

Hej alla.... Har inte skrivit på ett tag men det beror på att jag har haft fullt upp med träning, motorcykelkörning, vänner. Men nu är det söndag och man tar det lugnt innan en ny helt fantastisk vecka med nya utmaningar.Har åkt runt under helgen o...

Av Sofia - 5 september 2013 20:52

Idag så var det utbildning hela dagen som handlade om Entreprenöriellt lärande, hur vi får in det i förskolan. Nu ska småttingarna bli entreprenörer :)   Universitetet i Helsingborg   Sedan fick man gå vidare till arbetsplatsen där vi gjorde io...

Av Sofia - 4 september 2013 20:46

Hej alla goa bloggläsare därute !   Idag fick man gå upp klockan 05.00 för att köra MC klockan 06.00 det vr riktigt skönt ute 15 + så tidigt på morgonen. Körningen gick riktigt bra körde även krypkörning, vändningar och inbromsning. Sedan var det...

Av Sofia - 3 september 2013 20:44

Hej Idag har det varit en hektisk dag, jag har varit ute och gått powerwalk på morgonen blev ingen träning på gymet hann inte :( men det gjorde inget för jag har ju tränat varje dag nu :). Sedan blev det rätt mycket på jobbet stressigt med allt som...

Av Sofia - 2 september 2013 21:28

Hej alla bloggläsare ! Min dag började klockan 06.00 med ett pass spinning 60 min det är ju underbart att starta dagen med träning, men tyvärr finns det inte morgonpass varje dag på gymet. Sedan blev det stress till arbetet fick samtal att kollega ...

Presentation


allmänt om träning-kost- hälsa vuxna barn och ungdom

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards